piątek, 7 listopada 2014

BUDOWLE W KSZTAŁCIE STOŻKÓW I PÓŁKUL


Od dawna fascynują mnie piramidy w kształcie stożka i półkuli.


Mam z jakichś powodów sentyment także do podwójnych stożków:

I do trójwymiarowych spirali stożkowych:


Fascynują mnie one dużo bardziej niż na przykład egipskie piramidy o podstawie kwadratu…


Fascynują mnie takie, jak na przykład indiańskie Tipi:


http://1onewolf.com/lakota/Images/Society/tipi_painting.jpg

To piramida stożkowa z kryształu:

Geometryczne formy różnych organizmów:
http://www.metafysica.nl/turing/diatomeae.jpg

Podwójne "piramidy":

I takie skojarzenie z naturą - kokon motyla:


na poziomie energetyczny,:



Czy piramida w kształcicie półkuli jest piramidą czy już nie można jej tak nazwać? Taka, jak indiański "szałas potów" - sweat lodge:







Albo igloo:





Lech Robakiewicz:


I pawilon z plastikowych butelek z recyklingu:



Złożenie prawie… półkuli i prawie stożka:



Dodane 07.11.2014
Jak energia wypełnia różne kształty:
_________________________________________________








Jajo motyla… Co ciekawe, jaja motyla wyglądają jak małe perełki albo koraliki:
Kolby jaj białego motyla:
a na czubku:

Piękne struktury jaj motyli można obejrzeć także tutaj: http://tywkiwdbi.blogspot.com/2010/08/butterfly-eggs.html

Motyl składający jaja:
Jajo jak… planeta:
jaja z Singapuru:
I narodziny larwy:


jedna z larw motylich:
podobno te wielkie dwie duże plamy to nie oczy, to po prostu… plamy… hm...

4 komentarze:

  1. Odnośnie domów imitujących indiańskie tipi, skojarzyło mi się z założeniami architektonicznymi Jacque'a Fresco (The Venus Project). Polecam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było mnie przez kilka dni w internecie :-)
      Wspaniała informacja. Dziękuję.

      Usuń
  2. Kochana Wiedźminko!
    A jaką piękną i bardzo wysoką energią charakteryzują się półkule kobiecych piersi. Prawda???
    Przesyłam wyrazy miłości:):):)
    STAN.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To możliwe... :-)
      Dziękuję, kochany STANIE i odwzajemniam, jak zawsze.

      Usuń