niedziela, 27 kwietnia 2014

ALE SIĘ DZIEJE...


W 2012 roku miałam wizje łączenia się z centrum naszego Słoneczka, które było połączone, wręcz przenikało się z Sercem – Centrum Galaktyki. – http://tonalinagual-sny.blogspot.com/2012/05/medytacja-w-centrum-sonca.html

I wtedy przyszła do mnie taka dziwna pieśń, którą zapisałam:

"Yum, Yum, Yum, Yumeni, WI-SAN…"

Ale śpiewałam jako (zapis fonetyczny):

 Jum. jum. jum, jume-ni łi-san…

Kilka dni temu przyszło do mnie, co znaczy słowo Yum - Jum… Na przykład Jab-jum, Yab-yum, w języku tybetańskim dosłownie "ojciec-matka". Czyli Yum - Jum znaczy Matka?

A dziś zacczłam szukać znaczenia innych słów z tej pieśni...
ju-me / yu-me w języku japońskim znaczy sen -śnienie. 夢
"ni" znaczy "w" oraz "na"...
"wi" znaczy - pierwsze, co znalazłam: coś z czasem..

"wisan" w gotyckim języku znaczy "widzieć"…..

I przeczytałam, że kana "wi" nie jest używana we współczesnym języku japońskim, a była używana w dawnym języku. http://www.sljfaq.org/afaq/wi-and-we-kana.html Nie wiadomo, co znaczyło dawniej. Ale znalazłam "li" - 里 znaczy miejsce, środek, a także naczynie oraz…

Li (理) – zasada, noumen, absolut, takość (skt tathatā) (kor. li ( ); jap. ri ( ); wiet. li) – jeden z podstawowych terminów chińskiej buddyjskiej szkoły huayan czyli szkoły Awatamsaki, powstałej pod wpływem Sutry Awatamsaki. W starożytnych tekstach chińskich znak (理) czytany jako li, oznaczał żyłkowanie w wypolerowanym jadeicie*), a przenośnie – podstawowe zasady. Dlatego li odnoszono zawsze do rozumu, a ściślej do niebiańskiego rozumu. W takim właśnie znaczeniu li jako kosmicznego porządku używane było przez konfucjanistów, jako stan wolności od ludzkich pragnień czy pożądań.

Następnie znak li przejęli buddyści. Zhidun (314–366), znany także jako Zhi Daolin, jeden z najważniejszych mnichów IV wieku i założyciel szkoły Pradżni wczesnego buddyzmu chińskiego, pierwszy zreinterpretował li. Dla niego termin ten oznaczał najwyższą prawdę, ostateczną zasadę, takość (skt tathatā)."

LI - SAN…
San w języku japońskim jest używane po imieniu jako "uhonorowanie" coś jak Pan lub Pani w języku polskim.

W centrum Słońca połączonego z Centrum Galaktyki śpiewałam…

Matka, Matka, Matka we śnie widząca…

albo

Matka, Matki, Matka w … [stanie] najwyższej świadomości wolnej od pragnień i pożądań…

I jeszcze coś… Yumi (jumi) znaczy także Łuk… A centrum Galaktyki znajduje się… jakby na końcu strzały gwiazdozbioru Strzelca…


Dodane 8. maja:

Li... Lili...  LILA... (Lilit, KA-LI)...
...ŚWIADOMOŚĆ, JAŹŃ, OBECNOŚĆ...







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz