poniedziałek, 21 kwietnia 2014

ŚMIERĆ I NARODZINY, ŚMIERĆ I ZMARTWYCHWSTANIE, ZROZUMIENIE I UWOLNIENIE







Jeśli umysł jest "doskonałym buddą", to... Tak jak "umysł, sam w sobie, jest doskonałym buddą i żadnego buddy nie można znaleźć nigdzie indziej", tak świadomość jest doskonałą tarą - Matką Wszystkich Buddów.


Tak samo wszystkie istoty są tarami, kiedy ich indywidualna świadomość ekspanduje i staje się przestrzenią pustki, która jest pełna…

W dzogczien rigpa to "pierwotna obecność". Ale także, jak podają inne źródła, to umysł w pierwotnej obecności… Oznacza dosłownie "wiedzieć" w sensie "wglądu w jednej chwili", "wglądu na wskroś", "aha, rozumiem!" 

Dla mnie "umysł w pierwotnej obecności" to umysł... zanurzony w bezmiernym oceanie  świadomości, w nieskończonej przestrzeni świadomości...


O procesie umierania - Nauki dzogdzen o stanie rigpy:

”Rigpa (skt. widja; tyb.: རིག་པ, Wylie: rig pa) – termin tybetański tłumaczony jako „pierwotna obecność”…

Oznacza dosłownie „wiedzieć” w sensie „wglądu w jednej chwili”, „wglądu na wskroś”, „aha, rozumiem!”. 

Natura Buddy…?
Nie całkiem…

„…potocznie rozumiane jako natura umysłu. Jednak nie jest to ścisłe rozumienie, gdyż należałoby wtedy zrównać „naturę umysłu” z „naturą buddy”, co przez to oznaczałoby, że umysł jest buddą.” 
A tak nie jest... hm... 


Czogjal Namkhai Norbu tak opisuje termin Rigpy:
„Terminu rigpa używa się obecnie w różnych aspektach, czasami w znaczeniu inteligencji. Ale słowo rigpa w naukach dzogczen nie oznacza jedynie zwykłej wiedzy czy inteligencji. Chodzi tutaj o doświadczenie. Kiedy ktoś sam uzyskuje doświadczenie natychmiastowej obecności, wtedy ją rozpoznaje i rzeczywiście wie co znaczy rigpa.”

To „doświadczenie” następuje po „przedarciu się przez umysł”. Do czego? Do PUSTKI?
Dla mnie to stan ŚWIADOMOŚCI, kiedy JESTEŚ, ISTNIEJESZ, choć nie utożsamiony z żadną z form, żadną z emocji, żadną z myśli… Jakbyś stawał się oceanem, który jest połączony ze wszystkimi swoimi kroplami, w każdej fali, a nawet tymi „oderwanymi” od fali.


Możesz być w ciele człowieka, w formie i doświadczyć tego stanu. Nie musisz umierać… to stan, który można opisać w ten sposób: 

„Nie jesteś kroplą w oceanie. Jesteś całym oceanem zawartym w kropli”.- Rumi. 

Choć żaden opis tego stanu nigdy nie odda pełnej natury tego stanu.


Czy kropla wody w jakiejś formie nie jest kroplą wody, tak jak i cały ocean jest wodą?

======================
*)

I JUŻ WIEM...

Rupert Spira - Początek końca osobnego ja:


Tutaj o cyklach czaso-przestrzennych i podróżach świadomości:

dodane 2.07.2014:
Wspaniały artykuł o tym, co dzieje się z nami po śmierci
zawierający fragmenty wykładów Piotra Listkiewicza - Australia, 2011, 2012.
oraz cytaty z „Ciała Astralnego” A.E Powella.

7 komentarzy:

  1. Napisałaś:""Wszystkie istoty są buddami; jest to jednak przesłonięte powierzchownymi splamieniami. Kiedy zostaną one usunięte, natychmiast stają się buddami; co do tego nie ma wątpliwości." Ale tak mogą twierdzić wyznawcy wszelkich Bogów. Tylko kto ma rację???
    Wyrazy miłości przesyłam:):):)
    STAN.
    PS. TĘSKNIE:):):)
    S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cytat: "Wszystkie istoty są buddami; jest to jednak przesłonięte powierzchownymi splamieniami. Kiedy zostaną one usunięte, natychmiast stają się buddami; co do tego nie ma wątpliwości." Przytoczyłam ten cytat.

      "Ale tak mogą twierdzić wyznawcy wszelkich Bogów. Tylko kto ma rację???"
      Ty ustalasz dla siebie, jeśli masz taką potrzebę, kto ma rację.

      Zajrzyj do Einego :-)

      Z MIŁOŚCIĄ kochany Stanie...

      Usuń
    2. "Ty ustalasz dla siebie, jeśli masz taką potrzebę, kto ma rację."
      Dlaczego tak plączesz? Albo masz rację i czujesz, że napisałaś Prawdę i jej bronisz, albo nic nie pisz i niech każdy sobie sam poszukuje i rozstrzyga. Jak wolność to wolność - po co w ogóle ten Blog - przedstawiasz idee, a później chowasz głowę w piasek? Przecież ludzie mają sobie wzajemnie pomagać w ustaleniu racji, prawdy... bo jesteśmy istotami społecznymi i samotność nie jest naszym celem. Dlaczego nie jesteś konsekwentna w tym co robisz? Idea jest prawdziwa, ale brak obrony obniża jej wartość, i tak naprawdę odpychasz swojego bliźniego - na tym polega Twoja Miłość?

      Usuń
    3. Witaj Lesławie.

      Te slowa:
      Ty ustalasz dla siebie, jeśli masz taką potrzebę, kto ma rację. napisałam do Stana.

      "Dlaczego tak plączesz? "

      Rozumiem, że czytając moje słowa skierowane do Stana masz jakąś swoją "wizję" na temat mojego plątania...

      "Albo masz rację i czujesz, że napisałaś Prawdę i jej bronisz, albo nic nie pisz i niech każdy sobie sam poszukuje i rozstrzyga."

      No właśnie, albo mam rację albo jej nie mam... według Ciebie. To, co czuję, to czuję, a to, co wiem, to wiem. Ja mogę czuć i wiedzieć, że napisałam Prawdę, ale Ty lub ktoś inny może w to nie wierzyć. I właśnie dlatego wiem i napisałam, że Ty decydujesz, czy ktoś ma rację czy jej nie ma. Ty ustalasz sam dla siebie, kto ma rację.

      "Jak wolność to wolność - po co w ogóle ten Blog - przedstawiasz idee, a później chowasz głowę w piasek?"

      To Ty uważasz, że chowam głowę w piasek. A ja odpowiedziałam zgodnie z moją prawdą i moją wiedzą. Tobie to z jakichś powodów nie odpowiada, wolałbyś, bym inaczej odpowiadała, a ja to rozumiem. Jednak odpowiadam tak, jak umiem, czuję i wiem.

      "Dlaczego nie jesteś konsekwentna w tym co robisz?"

      Po pierwsze: dla Ciebie jestem niekonsekwentna. I Ty wiesz zapewne, dlaczego nie jestem konsekwentna. Po drugie: Ty masz swoje wyobrażenia o tym, jak powinnam - jako osoba "konsekwentna" - odpowiedzieć na pytanie Stana. A ja odpowiedziałam "po swojemu".
      Po trzecie: ja jestem taka, jaka jestem....

      "Idea jest prawdziwa, ale brak obrony obniża jej wartość, i tak naprawdę odpychasz swojego bliźniego - na tym polega Twoja Miłość?"

      łojej... Nie mam zamiaru walczyć o idee. A jak powinna - według Ciebie - wyglądać i na czym powinna polegać moja Miłość? Ty wiesz, prawda? Nie odpycham "bliżniego swego", zwłaszcza Stana ;-) i on o tym dobrze wie, choć Ty to widzisz inaczej. I adresat mojej odpowiedzi - z tego, co wiem - nie ma problemu z moimi dla niego odpowiedziami.
      Chociaż... być może ja nie nie wiem, czym jest Miłość, bo ja JESTEM MIŁOŚCIĄ, ale nie muszę wiedzieć ani nie czuję potrzeby, by ją jakoś dookreślać, ponieważ i tak inni robią to za mnie.

      I pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  2. http://tarralu.blogspot.com/2009/07/power-of-vagina-article_24.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.tonalinagual.blogspot.com/search/label/SZCZELINA

      Usuń
  3. Mam sporo literatury buddyjskiej (i nie tylko) której chciałbym się pozbyć.
    Gdyby ktoś był zainteresowany kupnem,oto spis:
    Joga Wasziszty
    Jogasutry Patandzialego – B.K.S. Iyengar
    Mahamudra – Gendyn Rinpocze
    Mahabharata – wydawnictwo Purana
    Upaniszady – Kudelska
    Bhagavadgita – Abhaj Ćaranarawinda Prabhupada
    Śrimad Bagavatam kanto 1
    Ajurweda medycyna holistyczna – Deepak Choopra
    Kogo to obchodzi?! – Ramesh S. Balsekar
    Czarownice i dakinie – Reynolds John
    Nauki dakini
    Naturalna Obecność
    Tęczowy obraz
    Jesteś oczami świata
    Naturalna Wielka Doskonałość
    Mały, ukryty zbiór
    Joga snu i praktyka naturalnego światła
    Rób, jak uważasz
    Lustro: Rady dotyczące obecności i świadomości
    Dzogczen Stan doskonałości…
    Jantra joga – Tybetańska joga ruchu
    Kryształ i ścieżka światła
    Najwyższe Źródło
    (Posiadam tę książkę również w angielskiej wersji językowej)
    Masaż tybetański kunje w praktyce -Czogjal Namkhai Norbu
    Cuda naturalnego umysłu
    Przebudzenie świętego ciała + dvd
    Uzdrawianie dźwiękiem + cd
    Joga snu
    Leczenie formą energią i światłem – Tenzin Wangyal Rinpocze
    Tybetańska księga życia i umierania – Sogjal Rinpocze
    Tybetańska Księga Umarłych
    Śmierć, stan pośredni i odrodzenie w buddyzmie tybetańskim – Lati Rinpocze,Jeffrey Hopkins
    Najdalsza Podróż – Stanisław Grof
    O śmierci i odrodzeniu – Lama Ole
    Wyzwalająca inwokacja Samantabhadry
    Umysł poza śmiercią
    Nagłe przebudzenie – Dzogczen Ponlop
    Nie ma „ja” nie ma problemu.- Thubten
    Uzdrawiająca moc umysłu.
    UZDRAWIAJĄCE MEDYTACJE Buddyjskie metody leczenia ciała i umysłu – Tulku Tondup
    Żyj z radością – Mingjur Rinpocze
    Mnich i filozof – Matthieu Ricard
    Powtarzając słowa buddy
    Zdejmowanie Uroków Jajem – Siergiej Litwinow
    Indiański Uzdrowiciel Boby Lake Thom
    Kosmos mistyczny – Fajdysz
    I Cing – Richard Wilhelm
    Psychologia i szamanizm – – Arnold Mindell
    Purusza, Atman, Tao, Sin…Wokół problematyki podmiotu w tradycjach filozoficznych Wschodu
    Od nauki do boga – Peter Russell
    Umysł stworzył materię – Alan Wolf
    Taoistyczna joga ezoteryczna
    Wewnętrzna struktura Tai Chi – Mantak Chia
    Krótkie eseje o prawdzie – Crowley
    12 stopni do oświecenia -Regardie
    Kosmiczna Spirala – Jeremy Nerby
    Złota Gałąź – Frazer
    Aktywuj pełną moc mózgu – David Perlmutter i Alberto Villoldo
    Magia Mózgu. Magiczne Inwokacje o Naukowo Udowodnionej Skuteczności – Philip H. Farber
    Polish in 4 weeks. Level 1 + CD MP3
    Odkrycie siebie Starosłowiańskie praktyki uzdrawiające
    Wielkiej Tradycji Północy – Nikołaj Szerstiennikow
    Ajurweda Medycyna indyjska – Monika Ptak
    Trzecie Oko – Lopsang Rapa (książka lekko podniszczona ale nie jest tragicznie)
    Świat run – Warneck Igor

    OdpowiedzUsuń